Powered By Blogger

ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟΣ ΚΙ ΕΥΘΕΙΑ!

ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟΣ ΚΙ ΕΥΘΕΙΑ!
Ποίηση/Στίχος/Άρθρα/Βίντεο

Σάββατο 21 Μαΐου 2016

Πού πήγαν τα λεφτά; ….Πού πάνε τα λεφτά;


Ερώτημα που πολλές φορές έχει τεθεί και πολλές απαντήσεις σίγουρα έχει! Ιδού το θέμα που μάθαμε τελευταία με το κτίριο ΚΕΡΑΝΗ! Αγοράσθηκε από το Δημόσιο το 1998, αντί 35 εκατομ. Δρχ. με διάφορα σχέδια χρήσης που όμως δεν υλοποιήθηκαν, ανακαινίσθηκε 2 φορές, τη μία για εγκατάσταση του ΥΠΕΧΩΔΕ και την επόμενη για εγκατάσταση του Υπουργείου Πολιτισμού, μαζί με το Τουριστικής Ανάπτυξης, που όμως δεν ευόδωσε να συμβεί βάσει των αντιρρήσεων των συνδικαλιστών και εργαζομένων για την απόσταση και την ανάγκη επιδόματος μετακίνησης των υπαλλήλων!
 Στον Ιδ. Τομέα Κύριοι, ποιος Εργοδότης σου πληρώνει έξοδα μετακίνησης; Καλομαθημένα παιδιά του Δημοσίου;
Περιλαμβάνει δύο υπόγεια, 6 υπέργειους ορόφους, ενώ η επιφάνεια του κτιρίου αγγίζει τα 46.600m2 και το οικόπεδο έχει εμβαδόν 15.500m2, 506 θέσεις στάθμευσης (248 υπαίθριες και 250 στεγασμένες). Στο ισόγειό του, εκτός από τους χώρους υποδοχής και εργασίας υπάρχουν χώροι ιατρείου και κυλικείου. Στο δώμα υπάρχουν εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά τόξα για την ενεργειακή υποστήριξη του κτιρίου.


Τελικά, »επωλήθη» σε ιδιώτη για 20 χρόνια, με την υποχρέωση / δέσμευση του Δημοσίου, να του βρει ενοικιαστή, που θα καταβάλει το μηνιαίο ποσό των 220 χιλ. Ε (2,62 εκατομ. Ετησίως), διαφορετικά το Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει το ετήσιο μίσθωμα κι ας μην στεγάζεται εκεί καμία Δημόσια Υπηρεσία!
 Από το 2010, ημέρες Μνημονίου, η ανάγκη για εξοικονόμηση δημόσιων πόρων γίνεται πλέον επιτακτική. Σταδιακά, κερδίζει έδαφος η ιδέα μετεγκατάστασης του υπουργείου Οικονομικών από το κέντρο της Αθήνας στον «Κεράνη». Το ετήσιο κόστος ενοικίασης γραφείων για το υπουργείο το 2011 έφτανε τα 5,7 εκατ. ευρώ για τα 19 κύρια ενοίκια (από συνολικά 51), ποσό που με τη μετεγκατάσταση θα έπεφτε στο μηδέν. Με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Π. Οικονόμου, είχε εκπονηθεί μελέτη για τη χωροθέτηση των υπηρεσιών, είχαν δε προβλεφθεί ειδικά δρομολόγια λεωφορείων (θα χρησιμοποιούνταν οχήματα που είχαν κατασχεθεί) τα οποία θα μετέφεραν τους υπαλλήλους από στάσεις του μετρό και των ΗΣΑΠ! Παρά ταύτα και ενώ οι σχετικές διεργασίες προχωρούσαν, η ιδέα μετεγκατάστασης του υπουργείου Οικονομικών εγκαταλείφθηκε και σειρά πήρε, από το φθινόπωρο του 2012, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι αντιδράσεις των εργαζομένων και πάλιν σφοδρές με αποτέλεσμα άλλη μια αποτυχία για χρήση!
 Στη συνέχεια (Ιούλιο 2014) ήρθε η σειρά για συζήτηση μετεγκατάστασης εκεί των Δικαστηρίων Πειραιά! Αλλά κι αυτή η προσπάθεια εν μέσω Δημοτικών Εκλογών, απέβη άκαρπη και τα Δικαστήρια Πειραιά μάλλον θα πάνε στο κτίριο της Ραλλείου Σχολής εντός ορίων Δήμου Πειραιά! Ωστόσο από το 2013 (και έως το 2033) το Ελληνικό Δημόσιο καταβάλει το τίμημα των 2,6 εκατομ. ετησίως για ένα κτίριο ανεκμετάλλευτο! Θα ήταν ευχής έργον αν ήταν το μοναδικό ανεκμετάλλευτο… αλλά σίγουρα υπάρχουν και άλλες παρόμοιες καταστάσεις!
 Απ’ ότι φαίνεται λοιπόν, παρά τα 6-7 χρόνια κρίσης και στερήσεων παραμένουμε αμετανόητοι στο να διαχειριστούμε σωστά και για όφελος μας, θέματα και περιουσίες! Πάντως στον Ιδ. Τομέα, αν ο Εργοδότης θεωρεί πως πρέπει να μεταφέρει τα γραφεία του κάπου αλλού, δεν ρωτά τους εργαζομένους, απλώς το ανακοινώνει κι όποιος δεν δεχθεί να ακολουθήσει, θεωρείται ως άρνηση εργασίας και πηγαίνει σπίτι του! Απλά για την ιστορία του πράγματος!  

======================Νίκη Παπουλάκου.

 Από Εφημ. ''ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ'' (Κυκλοφορεί κάθε Πέμπτη στον Πειραιά)
http://www.fonipeiraioton.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: