Αποκτήσαμε και νέα πλατφόρμα την ‘’πόσο κάνει’’ που αντικατέστησε μια
προηγούμενη, εκατομμύρια κόστισε για να μας σώσει τάχα από την ακρίβεια. Όσο
σωθήκαμε και με τα βενζινάδικα που πάλι μας έλεγαν να ψάχνουμε. Αν είναι να
τρως 3 ώρες στο ψάξιμο και να χρειάζεται να αλλάξεις 3 και 4 καταστήματα
τροφίμων για να πάρεις τα απαραίτητα, καίγοντας και βενζίνη, χαιρετίσματα. Ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής δε
χρειάζεται πλατφόρμες, έχει κάνει έλεγχο στις αλυσίδες super market, κι έχει καταλήξει ποια είδη παίρνει κι από
πού. Ξέρει πού βρίσκει φθηνότερα και
αναλόγως τις ανάγκες του, ψωνίζει από εκεί που συμφέρουν οι τιμές. Και μια
ματιά στα φυλλάδια τους πριν ξεκινήσει και όλα οκ. Αυτή η πλατφόρμα είναι στα
πλαίσια τα επικοινωνιακά, τα θορυβώδη για να ‘’πείσουν’’ τον πολίτη
/καταναλωτή πώς το Κράτος νοιάζεται και
του παρέχει τρόπο για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια. Ρώτησε δημοσιογράφος τον
Υπουργό, για κάποιο προϊόν που είχε σημαντική διαφορά τιμής από κατάστημα σε
κατάστημα, κατά πόσον θα γίνει σύσταση ή έλεγχος και η απάντηση ήταν ‘’αυτό δεν
μπορεί να γίνει καθότι είμαστε ελεύθερη αγορά, ο πολίτης ας πάει εκεί που είναι
φθηνότερο’’ ... δηλαδή μας έδωσαν ένα παιχνιδάκι για απασχόληση και για
πολλοστή φορά (το συνηθίζουν), ρίχνουν την ευθύνη στον καταναλωτή, αυτός θα
φταίει που ψωνίζει ακριβά. Αν βρει π.χ
τα λαχανικά φθηνά στη Δράμα να πάει να τα πάρει, ή τα ζυμαρικά στο Λαύριο, το
ίδιο. Μας δουλεύουν κατάμουτρα κι εμείς
χαμπάρι;
Τα βενζινάδικα άκουσα δεν μπορούν να χαμηλώσουν τις τιμές γιατί έχουν
αποθέματα που αγόρασαν ακριβά. Δηλαδή στην αρχή του πολέμου που είχαν αποθέματα
με φθηνότερες τιμές, γιατί ανέβασαν τις τιμές άμεσα; Πάντα μια δικαιολογία έχει
η εξουσία για όλα, εκτός από τον πολίτη που με ευθύνη δική του παθαίνει ότι
παθαίνει, κατά την άποψη τους πάντα. ‘Εδωσαν λένε συνέχεια αυξήσεις, τα
15-30-60 Ε τι να καλύψουν; Η ασφάλεια αυτοκινήτου π.χ. 50 Ε πάνω από πέρσι
ετησίως. Παροχές υπηρεσιών το ίδιο, ενοίκια έφτασαν τη φούσκα προ οικονομικής
κρίσης. Με τη μόνη τραγική διαφορά ότι σήμερα οι συντάξεις και οι μισθοί είναι
στο μισό. Πώς περιμένουν να τα βγάλει πέρα ο κόσμος; Γι αυτό και τα κόκκινα
δάνεια, επόμενο ότι θα κατέληγαν όλα αυτά των περικοπών, σε κόκκινα δάνεια, και
πλειστηριασμούς. Εκτός κι αν το πρόγραμμα ήταν αυτό εξ’ αρχής, να πτωχεύσει ο
εργαζόμενος, ο συνταξιούχος και στο τέλος να του πάρουν και το σπίτι. Άλλωστε θυμάμαι τότε πριν καν αποτιμηθεί η
Δημόσια περιουσία, από στόματος Βενιζέλου ακούσαμε πόσο εκτιμήθηκε η Ιδιωτική
περιουσία, και είπα τότε, αυτό δε μ’ αρέσει, κάτι μου λέει πως την έβαλαν στο
μάτι ... και νομίζω πως είχα δίκιο. Κι
αυτό που λένε ως δικαίωμα να παραμείνεις ενοικιαστής στο σπίτι σου
καταβάλλοντας ενοίκιο, μα αν είχες να πληρώνεις θα πλήρωνες και τις δόσεις του
δανείου. Τέλος πάντων τι να πούμε τι!
Θυμάστε τις διαφημίσεις και τις ταμπέλες ‘’αγοράζω χρυσό’’ που ξεπήδησαν
από τις πρώτες μέρες των μειώσεων και περικοπών; Μέχρι τότε ήταν κρυμμένα σε
ορόφους κτιρίων. Και τώρα κόπασαν οι διαφημίσεις και ελάχιστα έχουν μείνει,
φαίνεται τα χρυσαφικά και ασημικά του
Έλληνα εξαντλήθηκαν, ότι υπήρχε να πάρουν, το πήραν! Και μετά από όλα αυτά που
έχουν συμβεί τα τελευταία 16 χρόνια, έχουν μούτρα και μιλούν, εμφανίζοντας
εαυτούς σωτήρες κι ότι η Χώρα προοδεύει, αναπτύσσεται, Κι όποιος δεν το βλέπει είναι τυφλός λένε με
θράσος. Στις οικογένειες και στη μεσαία τάξη των νοικοκυραίων που λέγαμε και
που την έχουν εξαφανίσει, μόνο άδειο πορτοφόλι από τις 20 του μήνα και αδυναμία
πληρωμών μηνιαίων λογαριασμών θα βρει κανείς, με ποιο τρόπο να νιώσουν την
ανάπτυξη; Βλέποντας Εταιρίες και παρατρεχάμενους να πλουτίζουν;
Και δε φτάνει το οικονομικό πρόβλημα που σε καθιστά αδύναμο να σκεφθείς ή
να διεκδικήσεις, μας κανονιοβολούν με φόβους διάφορους, με τον καιρό, την
υγεία, τα ακαθάριστα οικόπεδα, κ.ά. Σε λίγο θα μας κάνουν να βλέπουμε και τη
θάλασσα και να φοβόμαστε να μπούμε μέσα, κάτι μωβ μέδουσες, κάτι λαγοκέφαλοι,
κάτι τσούχτρες, μέχρι και καρχαρίες έχει το ταμπλό. Ϊσως είναι κι ένας τρόπος
να σπρώξουν τον κόσμο σε οργανωμένες παραλίες για υποτιθέμενη μεγαλύτερη
ασφάλεια. Το πού θα βρει ο εργαζόμενος, οικογενειάρχης ή ο συνταξιούχος τα
λεφτά για οργανωμένη παραλία, ποσώς τους
ενδιαφέρει μάλλον! Το ‘’μένουμε σπίτι’’ μάλλον είναι αυτό που επιδιώκουν, για
αυτούς που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα προς το ζην, από Κρατική
ευθύνη. Να ξεπουλήσεις τα πάντα, Ι.Χ.,
σπίτι και να μείνεις κάπου ίσα να τρως και να πληρώνεις φως και νερό. Μάλλον
εκεί θέλουν να οδηγήσουν ειδικά την Τρίτη ηλικία. Και μας είπαν και αχάριστους
που παραπονιόμαστε για ακρίβεια και τα τοιαύτα. Ευτυχείτε!
+++
ΝΙΚΗ ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΥ
ΠΗΓΗ : ΕΦΗΜ. ''Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ''
Ψυχανεμίσματα... Πέμπτη 18/6/26









